چند خبر از ارشاد استان


18 اثر به بخش مسابقه سوگواره ملی فیلم لحظه های عاشورایی راه یافتند
18 اثر به بخش مسابقه سومین سوگواره فیلم کوتاه سه دقیقه ای لحظه های عاشورایی بهاباد یزد راه یافتند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد، نام این آثار به ترتیب اینجا چراغی روشن است ، چله سرخ، عکس ها سخن می گویند، نقش، حاجتمندان ، حماسه عشق، آغاز انحناء ، مستند پس از واقع ، عشق، دو قدم مانده به صبح ، گل، هروله، تپش، رهروان ، بازی من یک خط در میان است .
بنابراین گزار ش، سومین سوگواره ملی فیلم لحظه های عاشورایی 18 اسفند ماه آغاز می شود.
مراسم اختتامیه و انتخاب آثار برتر 20 اسفند ماه در مجتمع فرهنگی و هنری ملا عبدالله بهاباد اعلام شده است.
گفتنی است 19 اسفند ماه نیز به مناسبت برگزاری این سوگواره کارگاه مستند نویسی در این شهرستان برپا خواهد شد.

یازدهمین نشست ادبی یادداشت نو در یزد
یازدهمین نشست ادبی یادداشت نو در یزد برگزار می گردد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد این نشست پنجشنبه 20/12/88 با حضور انجمن های ادبی استان برگزار می شود.
مکان برگزاری این نشست مجتمع امام علی (ع) ساعت 30/18 اعلام شده است .
گفتنی است این نشست ادبی آخرین پنجشنبه هر ماه برپا می شود.

...................................

نخستین نمایشگاه مینیاتور نیایش در ابرکوه افتتاح شد
نخستین نمایشگاه مینیاتور با عنوان نیایش اثر سرکار خانم طیبه اکرمی و 7 نفر از هنرجویانش با حضور بخشدار مرکزی ، جمعی از مسئولین و هنرمندان در محل نگارحانه مجتمع فرهنگی و هنری ابرکوه افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه ، این نمایشگاه تا 26 اسفند ماه جهت بازدید علاقمندان دایر است .
همچنین در خبر دیگر از این شهرستان ، سه تن از شاعران ابرکوهی در هیجدمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس که در شیراز برگزار گردید راه یافتند.
گفتنی است در این کنگره از سرکار خانم فریبا قیومی زاده در بخش شعر عاشورایی بارویکرد دفاع مقدس تقدیر بعمل آمد.
..................................
بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از نمایشگاه کتاب میبد
محمود عالیشوندی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد به همراه اسعدی معاون اداری و مالی از نمایشگاه کتاب میبد بازدید نمودند.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد ، این نمایشگاه به همت کتابفروشی حسابی و با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی میبد و مصلی حضرت آیت ا... اعرافی (ره) در میعاد گاه نماز جمعه برپا شد.
در این نمایشگاه 400 عنوان کتاب در زمینه های دینی ، تربیتی ، اجتماعی و ... در قالب 15000 جلد موجود می باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن بازدید از این نمایشگاه و تقدیر از دست اندرکاران بر توجه هرچه بیشتر مردم به کتاب و کتابخوانی تاکید نمود.
.......................................
گروه فرهنگی و هنری آفتاب جنگ عیدانه در طبس برگزار می کند
گروه فرهنگی هنری آفتاب شرق طبس سوم فروردین 89 در محل سالن ورزشی مجموعه طرح و تجهیز زغال سنگ طبس جنگی با حضور میهمانان برجسته سینمایی کشور برگزار خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس ، بازیگران تلویزیونی به اجرای این جنگ خواهند پرداخت.
شایان ذکر است این جنگ در دو سانس از ساعت 16 الی 22 و همراه با برگزاری مسابقه و اهدا جوایز نفیس برگزار خواهد شد.
......................................................
برپایی نمایشگاه کتاب در شهرستان میبد
کتابفروشی حسابی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد و مصلی حضرت آیت ا... اعرافی در راستای ارتقاء سطح دانش عمومی و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدام به برپایی نمایشگاه کتاب نمودند.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد ، این نمایشگاه با حضور فرماندار ، مسئول دفتر امام جمعه ، مسئولین تبلیغات اسلامی ، هلال احمر ، ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح گردید.
این نمایشگاه شامل 400 عنوان کتاب و در قالب 1500 جلد می باشد و به مدت 10 روز در محل مصلی حضرت آیت ا... اعرافی ادامه خواهد یافت .
لازم به ذکر است مجموعه کتابهای این نمایشگاه در زمینه های مذهبی ، اخلاقی ، اجتماعی ، تربیتی ، کمک درسی ، آموزشی و کودکان که با تخفیف ویژه عرضه می گردد.
..........................

بازدید مسئول آموزش ارشاد یزد از هنرستانهای هنرهای زیبای میبد
سید خلف حوتی نژاد مسئول آموزش اداره کل ارشاد اسلامی یزد ضمن بازدید چند ساعته از هنرستانهای هنرهای زیبای دختران و پسران میبد از نزدیک با نحوه فعالیت این مراکز آشنا شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد ، طی این بازدید مدیران هنرستانها به نقش و جایگاه این مراکز علمی و آموزشی در میبد پرداخته و بر لزوم توجه هرچه بیشتر به این واحدها تاکید نمودند.
شایان ذکر است هنرستانهای هنرهای زیبای دختران و پسران میبد در سال گذشته رتبه های اول و دوم کشوری را در بین هنرستانهای ایران از آن خود کردند.



یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا